counters Διαγράφονται φόροι και πρόστιμα για 1 στους 4 φορολογούμενους με φορολογικές διαφορές - trelokouneli.gr Skip to main content

Έξτρα φόρους και πρόστιμα χιλιάδων ευρώ γλιτώνει το 25% των φορολογούμενων που προσφεύγουν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ, αναζητώντας το δίκιο τους. Οι φορολογούμενοι, δικαιώθηκαν καθώς η ΔΕΔ αφού εξέτασε τις υποθέσεις ακύρωσε πρόστιμα, προσαυξήσεις και έξτρα φόρους που είχε επιβάλλει ο φοροελεγκτικός μηχανισμός για φορολογικές παραβάσεις.

Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ δείχνουν ότι το πρώτο δίμηνο του έτους 1.481 φορολογούμενοι προσέφυγαν στη ΔΕΔ αμφισβητώντας τις αποφάσεις της φορολογικής διοίκησης. Από τους φακέλους που υποβλήθηκαν «έκλεισαν» οι 1.058. Με βάση τις αποφάσεις της επιτροπής δικαιώθηκαν 258 φορολογούμενοι δηλαδή το 24,3%, 784 αιτήσεις απορρίφθηκαν, για 4 υποθέσεις δηλώθηκε παραίτηση και οι υπόλοιπες 12 απορρίφθηκαν σιωπηρά χωρίς να εξεταστούν. Πάντως πολλοί από τους φορολογούμενους που η αίτηση τους απορρίφθηκε προσέφυγαν στα διοικητικά δικαστήρια.

Το 2023 στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών προσέφυγαν 6.956 φορολογούμενοι αμφισβητώντας πράξεις της φορολογικής διοίκησης και εξετάστηκαν 6.527 υποθέσεις φορολογουμένων και επιχειρήσεων από τις οποίες έγιναν δεκτές εν μέρει ή εν όλω οι 1.946 ή το 29,8%, πράγμα που σημαίνει ότι τρεις στους δέκα δικαιώθηκαν εν μέρει ή συνολικά.

Απορρίφθηκαν 4.268 προσφυγές ενώ 278 απορρίφθηκαν σιωπηρώς επειδή δεν εξετάστηκαν εντός της προθεσμίας των 120 ημερών. Για 35 προσφυγές οι φορολογούμενοι δήλωσαν στη συνέχεια παραίτηση και οι υποθέσεις μπήκαν στο αρχείο.

Με βάση το ισχύον καθεστώς κάθε φορολογούμενος που αμφισβητεί πράξεις, ρητές ή σιωπηρές, που εκδίδονται ή συντελούνται σε βάρος του από τη φορολογική αρχή, οφείλει πριν από την προσφυγή του στη Διοικητική Δικαιοσύνη, να ασκήσει ενδικοφανή προσφυγή ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ με αίτημα επανεξέτασης στο πλαίσιο διοικητικής διαδικασίας. Η προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια φορολογική αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη πράξη και για την άσκηση της ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών δεν απαιτείται παράβολο.

Από την 1η Φεβρουαρίου 2023 η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά και πρέπει να αναφέρει τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου, την προσβαλλόμενη πράξη, τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του, τη διεύθυνση για τις κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα στοιχεία επικοινωνίας του υπόχρεου.

Κοινοποιήστε
Close Menu