Μια μεγάλη αλλαγή στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής ξεκινά την Κυριακή με την αποξήλωση του δικτύου τρόλεϊ στον Πειραιά, σηματοδοτώντας το τέλος μιας ιστορικής εποχής για το μέσο που εξυπηρέτησε τους πολίτες επί δεκαετίες. Το εκτεταμένο εναέριο δίκτυο θα δώσει τη θέση του σε ηλεκτρικά λεωφορεία, που αποτελούν τη νέα στρατηγική επιλογή του υπουργείου Μεταφορών.
Κυρανάκης: «Οικονομικότερο και αποδοτικότερο μοντέλο»
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε πως η μετάβαση στα ηλεκτρικά λεωφορεία βασίστηκε σε ξεκάθαρα οικονομικά και επιχειρησιακά δεδομένα. Όπως εξήγησε, το κόστος λειτουργίας για κάθε χιλιόμετρο τρόλεϊ φτάνει τα 5,5 ευρώ, ενώ με ένα ηλεκτρικό λεωφορείο η δαπάνη μειώνεται στα 2,5 ευρώ, οδηγώντας σε εξοικονόμηση σχεδόν 3 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
«Τα τρόλεϊ πρόσφεραν πολλά στην Αττική, αλλά πλέον το μοντέλο αυτό δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες», σημείωσε, επισημαίνοντας ότι το παλιό δίκτυο των 143 χιλιομέτρων όχι μόνο δεν προσφέρει ουσιαστικό περιβαλλοντικό όφελος, αλλά προκαλεί και δυσλειτουργίες στο οδικό δίκτυο.
Στόχος: Καθαρότερη, ασφαλέστερη και πιο αξιόπιστη μετακίνηση
Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά λεωφορεία αποτελεί μέρος μιας συνολικής στρατηγικής αναβάθμισης των αστικών μεταφορών. Στόχος, όπως είπε, είναι ένα πιο πράσινο, ασφαλές και αποτελεσματικό σύστημα μετακίνησης, ικανό να προσελκύσει περισσότερους επιβάτες και να μειώσει την εξάρτηση από τα ΙΧ.
Σχετικά με την καθημερινή κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αθήνα, ο υπουργός υπογράμμισε πως «δεν υπάρχει μαγικό ραβδί», αλλά η βελτίωση των συγκοινωνιών αποτελεί το πιο πειστικό κίνητρο ώστε οι πολίτες να αφήσουν το αυτοκίνητο στο σπίτι.
Εκτεταμένο πρόγραμμα αναβάθμισης σε μετρό και λεωφορεία
Το υπουργείο προχωρά σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εκσυγχρονισμού που περιλαμβάνει:
- νέους συρμούς και αναβάθμιση παλαιότερων στο μετρό,
- αντικατάσταση σιδηροτροχιάς στις γραμμές 2 και 3,
- πυκνότερα δρομολόγια,
- ανακαίνιση συρμών της γραμμής 1,
- πλήρη ανανέωση του στόλου λεωφορείων, με 1.000 νέα οχήματα έως τις αρχές του 2026,
- προσλήψεις οδηγών για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού.
Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος αλλάζει τα δεδομένα
Αναφερόμενος στο πρόσφατο τριμερές Μνημόνιο Συνεργασίας Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας για τον Διάδρομο Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου, ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε ότι η Ελλάδα αποκτά νέα γεωστρατηγική θέση τις ευρωπαϊκές μεταφορές.
«Η χώρα βγαίνει από την απομόνωση του σιδηροδρόμου και επανεντάσσεται στον ευρωπαϊκό χάρτη με μια σύγχρονη, ασφαλή και οικονομικά συμφέρουσα διαδρομή», δήλωσε, τονίζοντας πως το έργο θα ενισχύσει την οικονομία, το εμπόριο και τη διεθνή συνδεσιμότητα.
Δείτε επίσης: Ταξί: «Χειρόφρενο» για τρίτη ημέρα στην Αττική




