Zώνες χαμηλών ταχυτήτων, απαγόρευσης κυκλοφορίας, αλλά και μαζικής απόθεσης και στάθμευσης για τα ηλεκτρικά πατίνια περιλαμβάνονται στο σχέδιο με τους νέους κανόνες αναφορικά με τη χρήση τους στην Αθήνα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δήλωση της αντιδημάρχου Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας Μάρως Ευαγγελίδου, ο νέος κανονισμός του Δήμου Αθηναίων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών τίθεται σε ισχύ με στόχο την ασφάλεια πεζών και οδηγών και την αποκατάσταση της τάξης στους δημόσιους χώρους,
Όπως εξήγησε η ίδια μιλώντας στην ΕΡΤ, ο δήμος έχει εκπονήσει κανονιστική απόφαση που «επαναφέρει ρυθμίσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τις συμπληρώνει», θέτοντας συγκεκριμένα όρια ταχύτητας, υποχρεώσεις όπως το κράνος και απαγορεύσεις, όπως η οδήγηση πατινιού σε πεζόδρομο.
Απαγορευτικό για πεζοδρόμια, πεζόδρομους, πάρκα και άλση
Ως εκ τούτου, η χρήση ηλεκτρικών πατινιών απαγορεύεται σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους, πάρκα και άλση, καθώς και σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα, όπως στη λεωφόρο Συγγρού, την Εθνική Οδό και τον Κηφισό.
Στην Πλάκα και στου Ψυρρή, επιτρέπεται μεν η χρήση τους, αλλά με ταχύτητα πεζού. Στις απαγορεύσεις έχουν προστεθεί πεζόδρομοι όπως η Ερμού και η Αιόλου, ενώ χρήση τους δεν επιτρέπεται και στους χώρους πρασίνου, όπως ο Λυκαβηττός και ο Εθνικός Κήπος.
Σύμφωνα με την κα Ευαγγελίδου, στο νέο ρυθμιστικό πλαίσιο δεν έχει συμπεριληφθεί το Πεδίον του Άρεως, δεδομένου ότι υπάγεται στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής.
Νέοι κανόνες στάθμευσης και πρόστιμα
Ο Δήμος Αθηναίων καθορίζει συγκεκριμένες θέσεις μαζικής στάθμευσης, στις οποίες οι εταιρείες θα τοποθετούν τα πατίνια κάθε πρωί. Όσον αφορά τα πατίνια που παρατάνε οι χρήστες όπου βρουν, η κα Ευαγγελίδου δήλωσε ότι αυτά θα τα μαζεύει ο δήμος.
«Ήδη ο δήμος έχει αρχίσει να τα μαζεύει σε πολύ ακραίες περιπτώσεις, όπως το “αντικοινωνικό παράτημα” σε ζώνη τυφλών, σε ράμπα αναπήρων κ.λπ.», διευκρίνισε.
Όσον αφορά στο ενδεχόμενο καταβολής προστίμου σε τέτοιες περιπτώσεις, η αντιδήμαρχος επισήμανε πως η ευθύνη βαρύνει την κάθε εταιρεία, καθώς ο δήμος «δεν μπορεί να ξέρει τον πελάτη της εταιρείας, αλλά η εταιρεία τον ξέρει και μπορεί να μετακυλήσει το πρόστιμο».
«Να μην ξεχρεώνεται ο πελάτης»
Συμφωνήθηκε με τις εταιρείες «να μπει μηχανισμός ώστε να μην ξεχρεώνεται ο πελάτης αν δεν το αφήσει στη σωστή θέση». Σε αυτή την περίπτωση, αν ο χρήστης το παρατήσει στη μέση του δρόμου, θα εξακολουθεί να χρεώνεται.
Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο, ο Δήμος Αθηναίων ζητά από τις εταιρείες να εξοπλίσουν τα πατίνια με τσιπ εντοπισμού και κόφτες ταχύτητας για να εξασφαλιστεί ο έλεγχος χρήσης και ασφάλειας. «Στηριζόμαστε στην ευθύνη των εταιρειών να εφαρμόσουν τα μέτρα αυτά», σημείωσε.
- Δείτε το ρεπορτάζ:




