counters «Γυμνό το σιδηροδρομικό δίκτυο, τυφλά τα τρένα»! - trelokouneli.gr Skip to main content

Την πλασματική εικόνα της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα για τη βελτιωμένη κατάσταση του σιδηροδρόμου καταρρίπτουν με πάταγο εργαζόμενοι και συνδικαλιστικοί φορείς στα τρένα, δύο χρόνια μετά την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών αλλά και ενάμιση χρόνο μετά την κακοκαιρία «Daniel».

Παρά τις διαβεβαιώσεις του κ. Σταϊκούρα, τα προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο παραμένουν, ενώ προκαλεί οργή ότι μέχρι και σήμερα υπάρχουν περιοχές στις οποίες οι πολίτες δεν έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τα τρένα ή, αν το κάνουν, οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν είναι πάρα πολλοί.

Η «κυριακάτικη δημοκρατία» μετά τις διαδοχικές συνεντεύξεις του κ. Σταϊκούρα επικοινώνησε με τον Γιώργο Μανώλη, αντιπρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, ο οποίος παρουσίασε μια εντελώς διαφορετική εικόνα, που προκαλεί εύλογη ανησυχία.

Ο κ. Μανώλης ανέφερε ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας έχει εγκατασταθεί από τον Αύγουστο του 2023 και φτάνει μέχρι τη Θεσσαλονίκη, όμως στο ερώτημά τους προς τις αρμόδιες Αρχές αν το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να βλέπει σε αυτή τη διαδρομή τα ενδιάμεσα φωτοσήματα δεν έχουν λάβει απάντηση. «Αυτό προβλέπει ένα σύστημα πλήρους τηλεδιοίκησης κι αυτό δεν έχει απαντηθεί έως σήμερα από κανέναν» τόνισε ο κ. Μανώλης.

Γιώργος Μανώλης

Στο Λιανοκλάδι

Παράλληλα, μας εξήγησε ότι από το Λιανοκλάδι μέχρι τη Λάρισα μετά την κακοκαιρία «Daniel» η γραμμή είναι μονή και δεν λειτουργούν ούτε τα φωτοσήματα ούτε το σύστημα τηλεδιοίκησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η διέλευση των τρένων να στηρίζεται απολύτως στην εφαρμογή του γενικού κανονισμού.

Τραγική είναι η εικόνα και στη γραμμή Καλαμπάκας – Παλαιοφαρσάλων αλλά και Λάρισας – Βόλου. Οι γραμμές εδώ και 18 μήνες, μετά τις καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel», παραμένουν κλειστές, χωρίς να έχει γίνει η παραμικρή εργασία.

«Εδώ και 18 μήνες δεν έχει γίνει το παραμικρό, δεν έχουν βάλει ούτε μία βίδα. Αρα τα χρονοδιαγράμματα του υπουργείου και του κ. Σταϊκούρα δεν ξέρουμε κατά πόσο είναι ρεαλιστικά και εφαρμόσιμα» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μανώλης και συμπλήρωσε: «Ο Βόλος δεν έχει τρένο για να πάει κάποιος στη Λάρισα».

Αναφορικά με το σύστημα τηλεδιοίκησης στην Αθήνα, ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης αποκάλυψε ότι από τον σταθμό των Λιοσίων μέχρι το Κιάτο δεν υπάρχει ούτε τηλεδιοίκηση ούτε φωτοσήμανση, ενώ ακόμα και για τις διαβάσεις έχει εγκριθεί ένα κονδύλι, χωρίς όμως να υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των παραπάνω έργων.

Όσον αφορά το πεδίο των επικοινωνιών, ο κ. Μανώλης ανέφερε ότι έχει υπάρξει βελτίωση στον ασύρματο VHF μετά το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, για το οποίο μας υπενθύμισε ότι το βράδυ της τραγωδίας οι μηχανοδηγοί των δύο τρένων δεν μπορούσαν να ακούσουν ο ένας τον άλλον. Όμως, ακόμα κι αν έχουν γίνει αυτές οι βελτιώσεις, ο αντιπρόεδρος μας ενημέρωσε ότι υπάρχουν ακόμα τρένα που κάνουν το δρομολόγιο προαστιακού Λάρισας – Θεσσαλονίκης και οι μηχανές τους δεν είναι στελεχωμένες με τα συστήματα GSMR, αποδίδοντας κοινή ευθύνη στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train.

Κοινοποιήστε
Close Menu