counters Invitation to the Court on Monday – “Justice as a Tool for Prevention” - trelokouneli.gr Skip to main content

Την Δευτέρα 26 Μαΐου, στο Εφετείο Αθηνών (Αίθουσα Δ80Α, 2ος όροφος, είσοδος από Κυρίλλου Λουκάρεως) θα εκδικαστεί η έφεση του οδηγού που σκότωσε τον Ιάσονα Λαλαούνη έξω από την Βουλή. Ο Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα απευθύνει κάλεσμα σε όλους τους πολίτες να συμπαρασταθούν στον αγώνα της οικογένειας του αδικοχαμένου νεαρού για Δικαιοσύνη.

Ο Ιάσονας έχασε την ζωή του το 2021 όταν εγκαταλείφθηκε μετά την σύγκρουσή του με το υπηρεσιακό αυτοκίνητο της Ντόρας Μπακογιάννη. Δεν αφαιρέθηκε καν το δίπλωμα του δράστη, ο οποίος καταδικάστηκε για «ανθρωποκτονία από αμέλεια» (πλημμέλημα).

Η αδελφή του εκλιπόντος τονίζει:

«Η Δικαιοσύνη δεν μπορεί να επαναφέρει τους νεκρούς. Αλλά μπορεί να γίνει εργαλείο για να μην προστεθούν κι άλλοι στον κατάλογο. Στα τέσσερα χρόνια που ακολούθησαν, πάνω από 2.500 άνθρωποι – στην συντριπτική τους πλειοψηφία πολύ νέοι – ακολούθησαν τον Ιάσονα, εκδιώχθηκαν βίαια από αυτό τον κόσμο από τροχαία εγκλήματα στους δρόμους της χώρας μας.

Ο 21χρονος Ιάσονας δεν ήταν ένας αριθμός ή ένα ακόμη όνομα, αλλά ένα παιδί, ένας γιός, ένας αδερφός, ένα από τα εκατοντάδες νέα παιδιά που χάνονται στους ελληνικούς δρόμους. Συνολικά 665 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2024 στην Ελλάδα με το φαινόμενο να έχει πάρει διαστάσεις πραγματικής μάστιγας.

Οι Σύλλογοι και Ενώσεις που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια βροντοφωνάζουν για μέτρα που πρέπει να παρθούν εδώ και τώρα στους δρόμους, με την κυβέρνηση Μητσοτάκη να μην ακούει ούτε μια πρόταση για τις αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ο Ιάσονας σκοτώθηκε έξω από τη Βουλή, εκεί που θεσπίζονται οι νόμοι. Κι όμως, αυτός ο θάνατος – που τον είδε όλη η χώρα – δεν στάθηκε αρκετός για να αλλάξει τα πάντα», τονίζει η αδερφή του, Κατερίνα Λαλαούνη.

«Οι οικογένειες όμως ζουν χρόνια με το βάρος όχι μόνο της απώλειας, αλλά και μιας Δικαιοσύνης που αργεί, που υποτιμά, που ξεχνά.

Τα τροχαία συχνά αντιμετωπίζονται σαν «ατυχήματα». Με ποινές-χάδι, με αναστολές, με εξαγοράσιμες ποινές.

Ακόμα και όταν υπάρχει ξεκάθαρη υπαιτιότητα – υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση κόκκινου, μέθη – οι κατηγορίες παραμένουν πλημμεληματικού χαρακτήρα.

Η απώλεια μιας ανθρώπινης ζωής από ασυνείδητη οδηγική συμπεριφορά, αντιμετωπίζεται από τη Δικαιοσύνη σχεδόν σαν «συγκυρία».

Και αυτό είναι προσβολή όχι μόνο για τα θύματα αλλά και για την ίδια τη δημοκρατία.

Ο Ιάσονας σκοτώθηκε έξω από τη Βουλή. Ενώ ο δράστης δεν προφυλακίστηκε, ούτε του αφαιρέθηκε η άδεια οδήγησης άμεσα. Η οικογένειά μας βρέθηκε αντιμέτωπη με ένα σύστημα που φαίνεται να προστατεύει περισσότερο τον θύτη.

«Μας ζητήθηκε πολλές φορές να κάνουμε «υπομονή», «να εμπιστευτούμε τη διαδικασία».

Αλλά πόση υπομονή να κάνει μια μάνα που δεν θα ξαναδεί το παιδί της; Ένας πατέρας που αναρωτιέται αν θα μπορούσε να τον έχει προστατεύσει; Μια αδερφή που δεν προλαβαίνει να πενθήσει, γιατί πρέπει να γίνει φωνή για εκείνον που σιώπησε για πάντα;

Χρειαζόμαστε μια Δικαιοσύνη που να αξιολογεί την ανθρώπινη ζωή ως το ύψιστο αγαθό.

Που να προστατεύει την κοινωνία, όχι τους παραβάτες.

Η ποινή του αστυνομικού που σκότωσε τον Ιάσονα ήταν 3 χρόνια με αναστολή, χωρίς ποτέ να του αφαιρέσουν το δίπλωμα.

Η Δικαιοσύνη δεν μπορεί να επαναφέρει τους νεκρούς. Αλλά μπορεί να γίνεται εργαλείο για να μην προστεθούν κι άλλοι στον κατάλογο.

Η Ελλάδα παραμένει μια από τις χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων από τροχαία στην Ευρώπη, πάνω από τον μέσο όρο. Κι αν θέλουμε να αυτοχαρακτηριζόμαστε ως πολιτισμένη κοινωνία, οφείλουμε να δώσουμε προτεραιότητα στην ανθρώπινη ζωή.

Δεν μπορούμε να φέρουμε πίσω τον Ιάσονα. Ούτε όλα τα άλλα παιδιά που χάθηκαν.

Αλλά μπορούμε να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην υπάρξει άλλος Ιάσονας.

Είμαστε εδώ για να κάνουμε θόρυβο. Μέχρι να ακουστούμε.

ΠΗΓΗ

Κοινοποιήστε
Close Menu