Για τους υποστηρικτές του είναι ο Μεσσίας. Για τους επικριτές του είναι ο εκκεντρικός μεγιστάνας που συμπεριφέρεται σαν να είναι σε αποστολή να σώσει την ανθρωπότητα, επικεντρώνοντας και στις πολιτικές του θέσεις.
- Από τον Βασίλη Γαλούπη
Ό,τι κι αν συμβαίνει, ο Ίλον Μασκ έφερε τη δική του τεχνολογική επανάσταση. Από τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το ξεπέρασμα των δυσκολιών και του υψηλού κόστους ενός ταξιδιού στο Διάστημα.
Εδώ και τρείς μέρες η εταιρία του, SpaceX, μπόρεσε να προσγειώσει και να επαναχρησιμοποιήσει τον πιο ισχυρό πύραυλο που κατασκευάστηκε ποτέ, κάνοντας πιο κοντινή την προοπτική να φτάσουμε στον Άρη. Το βέβαιο είναι ότι βλέπουμε για πρώτη φορά πανίσχυρες τεχνολογίες, που μέχρι πρότινος ελέγχονταν από μεγάλα κράτη και καρτέλ συμφερόντων, να βρίσκονται στα χέρια ενός μόνο ανθρώπου, μάλιστα ιδιόρρυθμου. Ο συγκεκριμένος, όμως, δείχνει τουλάχιστον να συμπαθεί την ανθρωπότητα.
Το 2022, ο Μασκ αγόρασε το twitter για 44 δισ. δολάρια και το μετονόμασε σε X, θέλοντας να σταματήσει την πολιτική κατήχηση του μέσου. Είναι ο CEO της Tesla, που εξελίχθηκε στον βασιλιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Έχει κατασκευάσει από το μηδέν το δορυφορικό ευρυζωνικό ίντερνετ Starlink, στέλνοντας χιλιάδες δορυφόρους σε τροχιά.
Το 2016 ίδρυσε την εταιρία νευροτεχνολογίας Neuralink, με φιλοδοξία να βοηθήσει τα άτομα με παράλυση να ανακτήσουν την ανεξαρτησία τους μέσω του ελέγχου υπολογιστών. Έναν χρόνο πριν είχε «γεννήσει» την Open AI για την Τεχνητή Νοημοσύνη ανοιχτού κώδικα, με σκοπό να μπουν ανθρώπινοι έλεγχοι στην τεχνολογία, που ο ίδιος περιγράφει ως τη «μεγαλύτερη υπαρξιακή μας απειλή».
Τώρα παρουσίασε το αυτόνομο ρομποταξί της Tesla, το Cybercab, χωρίς τιμόνι και πεντάλ, με μόλις 30.000 δολάρια και επαγωγική φόρτιση, «10 με 20 φορές ασφαλέστερο από ένα τυπικό όχημα». Στην ίδια εκδήλωση αποκάλυψε και το Robovan, το αυτόνομο όχημα που μπορεί να μεταφέρει 20 επιβάτες ή εμπορεύματα, όπως και το εντυπωσιακό ρομπότ Optimus, που φτιάχνει μέχρι και ποτά!