Τελικά, όλα στραβά είχαν γίνει έως τώρα για το μετρό Θεσσαλονίκης, αφού έρχεται στη δημοσιότητα ακόμα ένα τραγικό λάθος, σχετικά με τα εισιτήρια διαδρομών του μετρό, που δείχνει την προχειρότητα και την αδιαφορία των υπευθύνων έπειτα από 19 χρόνια, από την ημέρα της έναρξης κατασκευής του έως σήμερα. Αφού οι κυβερνητικοί μάς διαβεβαιώνουν ότι το μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου, απομένει να δούμε πώς θα γίνει η διάθεση των εισιτηρίων και των «έξυπνων» καρτών, τα οποία, μάλιστα, θα είναι ενιαία για χρήση στο μετρό αλλά και στα αστικά λεωφορεία. Σύμφωνα, ωστόσο, με έγκυρες δημοσιογραφικές πληροφορίες, με τα σημερινά δεδομένα θα πρέπει να θεωρείται μάλλον απίθανο στις 30 Νοεμβρίου να μπορέσουν οι επιβάτες να έχουν στα χέρια τους αυτά τα προϊόντα.
Κι αυτό γιατί τις προηγούμενες ημέρες είχε γίνει γνωστό ότι ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), ο οποίος είναι αρμόδιος για την προμήθεια και τη διάθεση των εισιτηρίων, έχει ήδη στα χέρια του 2.000.000 εισιτήρια τα οποία μπορούν να επαναφορτιστούν έως περίπου επτά φορές, καθώς και 200.000 «έξυπνες» κάρτες απεριόριστων διαδρομών οι οποίες επιδέχονται πολλές επαναφορτίσεις. Οπως, όμως, αποκαλύφθηκε, τα προϊόντα αυτά είναι ακατάλληλα για χρήση στο μετρό! Ειδικότερα, οι κάρτες είναι τελείως άχρηστες για χρήση ακόμα και στα αστικά λεωφορεία.
Ο λόγος είναι ότι οι «έξυπνες» κάρτες διαθέτουν μικρή χωρητικότητα (4Κ), με αποτέλεσμα να μη χωρούν τις αναγκαίες πληροφορίες ενός «έξυπνου» ηλεκτρονικού εισιτηρίου για το οποίο απαιτείται μεγαλύτερη μνήμη (από 5Κ έως 8Κ). Σύμφωνα με αρμόδια πηγή, η αιτία αυτής της αστοχίας βρίσκεται στον περίφημο διαγωνισμό για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ, η διακήρυξη του οποίου είχε εκπονηθεί το 2017, με αποτέλεσμα οι προδιαγραφές που είχαν τεθεί τότε για τα εισιτήρια και τις κάρτες να μην ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του μετρό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι 200.000 «έξυπνες» κάρτες που βρίσκονται ήδη στα χέρια του ΟΣΕΘ να είναι τελείως ακατάλληλες. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητείται πελάτης, πάροχος συγκοινωνίας σε κάποια άλλη περιοχή της Ελλάδας ή και του εξωτερικού για να τις αγοράσει προκειμένου να μην πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων, καθώς το κόστος τους ξεπερνά τα 300.000 ευρώ. Ακατάλληλα είναι όμως και τα 2.000.000 ηλεκτρονικά εισιτήρια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόβλημα σε αυτά έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο τοποθετούνται στα εκδοτικά μηχανήματα. Συγκεκριμένα, αυτά τα εισιτήρια τα οποία διαθέτει ο ΟΣΕΘ είναι σε ρολό, ενώ στα εκδοτικά μηχανήματα τοποθετούνται συμπιεσμένα (σαν φυσαρμόνικα).
Πηγή: Εφημερίδα «δημοκρατία»