counters ΣΤΑΣΥ: «Κανένα θέμα με την ασφάλεια του μετρό» λέει καθυστερημένα μετά από δημοσιεύματα για φθορές στις ράγες από το 2021! - trelokouneli.gr Skip to main content

Απόλυτη ασφάλεια υπάρχει στο μετρό, υποστηρίζει η ΣΤΑΣΥ «απαντώντας» σε σχετικό δημοσίευμα εφημερίδας που αναφέρει πως τα τελευταία τρία χρόνια υπάρχουν ρωγμές και φθορές στις ράγες με αποτέλεσμα να δημιουργείται κίνδυνος για τους επιβάτες.

Η απάντηση της εταιρείας έρχεται καθυστερημένα καθώς είχε προηγηθεί σχετικό άρθρο αρχικά σε διαδικτυκό μέσο (ethnos) την 1η Νοεμβρίου και ακολούθησε μια εβδομάδα αργότερα νέο άρθρο από την έντυπη έκδοση των «Νέων» αυτή τη φορά που επισημαίνει το πρόβλημα.

«Τη λειτουργία του Μετρό διέπουν τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και η συντήρηση του δικτύου (επιδομή και τροχαίο υλικό) γίνεται σύμφωνα με τα εγχειρίδια προληπτικής και επιδιορθωτικής συντήρησης και τους προβλεπόμενους διεθνώς κανόνες, που εφαρμόζονται από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό», αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας η οποία αφορά την προκήρυξη των διαγωνισμών αλλαγής σιδηροτροχιάς στο Μετρό.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

«Ξεκινά το μεγαλύτερο έργο αναβάθμισης επιδομής που έχει εκτελεστεί στο Μετρό, με την προκήρυξη των δύο σχετικών διαγωνισμών αλλαγής σιδηροτροχιάς, ύψους 8 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το έργο αλλαγής 32 χλμ. σιδηροτροχιάς του δικτύου των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό και αποτελεί μέρος του συνολικού, εν εξελίξει σχεδίου αναβάθμισης του Μετρό 25 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του.

Όπως αναφέρεται και στην σχετική προκήρυξη, που έχει δημοσιεύσει η ΣΤΑ.ΣΥ, η εταιρεία κρίνει αναγκαία την εκτέλεση του έργου πριν την εξάντληση του ορίου ζωής του εξοπλισμού, που κατασκευαστικά προσδιορίζεται στα 30 χρόνια. Τα αποτελέσματα των επαναλαμβανόμενων ανά τακτά διαστήματα – και όχι μόνο προ 3ετίας – μετρήσεων ορίων φθορών, είναι εντός των προβλεπόμενων ορίων. Καταδεικνύουν δε, την ανάγκη σταδιακής αντικατάστασης, ώστε να διατηρηθούν τα υψηλά επίπεδα ασφαλούς εκτέλεσης μεταφορικού έργου.

Το έργο αφορά σε αλλαγή σιδηροτροχιάς σε συγκεκριμένα σημεία (καμπύλες) του δικτύου, όπου και σημειώνεται η μεγαλύτερη καταπόνηση κατά την εκτέλεση καθημερινού και αδιάλειπτου μεταφορικού έργου.

Τα δρομολόγια εκτελούνται σύμφωνα με το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων, που είναι σε ισχύ, χωρίς να έχουν επηρεαστεί οι συχνότητες αυτών και να προκαλούνται καθυστερήσεις.

Η ΣΤΑ.ΣΥ, απαντώντας στα ερωτήματα που εγείρει το δημοσίευμα για την ασφάλεια στο δίκτυο του Μετρό, απορρίπτει τους εν λόγω ισχυρισμούς, δηλώνοντας κατηγορηματικά, πως τη λειτουργία του Μετρό διέπουν τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και πως η συντήρηση του δικτύου (επιδομή και τροχαίο υλικό) γίνεται σύμφωνα με τα εγχειρίδια προληπτικής και επιδιορθωτικής συντήρησης και τους προβλεπόμενους διεθνώς κανόνες, που εφαρμόζονται από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό».

Τι αναφέρει το δημοσίευμα

Συγκεκριμένα, δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» αναφέρει πως έχουν εντοπισθεί φθορές και ρωγμές στις ράγες στις γραμμές 2 και 3 του μετρό εδώ και τρία χρόνια, από το 2021 και αφορούν συνολικά 32 χιλιόμετρα σιδηροτροχιάς.

Μάλιστα, όπως αναφέρει το σχετικό άρθρο, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ έχει εφαρμόσει το μέτρο των χαμηλών ταχυτήτων, της τάξης των 40 με 60 χιλιομέτρων την ώρα) σε ένα σημαντικό κομμάτι του δικτύου ώστε να μην προκύψουν προβλήματα!

Ως αποτέλεσμα, εμφανίζονται καθυστερήσεις στην λειτουργία οι οποίες προυπάρχουν ήδη λόγω της έλλειψης συρμών που παρατηρείται.

Σύμφωνα με τους ελέγχους που έχουν γίνει το 2021, περίπου 5,5 χιλιόμετρα σιδηροτροχιών χρειάζονται άμεση αντικατάσταση, ενώ, υπολογίσιμες φθορές είχαν διαπιστωθεί σε ακόμη 22 χιλιόμετρα.

Κοινοποιήστε
Close Menu