Νέα παρέμβαση για τις αυξήσεις των μισθών Αρχιεπισκόπου και Μητροπολιτών
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις Ιεραρχών για το θέμα που έχει προκύψει με τις αυξήσεις 60%-95% στις αποδοχές Αρχιεπισκόπου και Μητροπολιτών.
Σειρά πήρε ο Μητροπολίτης Παροναξίας Καλλίνικος, ο οποίος εξέφρασε τη διαφωνία του για την αύξηση σημειώνοντας ότι αυτή περισσότερο προκαλεί επικρίσεις και σκανδαλισμό παρά λύνει το πρόβλημα.
Αναλυτικά όσα ανέφερε ο Ιεράρχης:
Ἐπειδὴ τὶς τελευταῖες ἡμέρες γίνομαι ἀποδέκτης ἐρωτήσεων καὶ σχολίων ἐκ μέρους Κληρικῶν καὶ λαϊκῶν ἀδελφῶν μας γιὰ τὸ θέμα τῆς αὐξήσεως τῶν ἀποδοχῶν τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καὶ τῶν Μητροπολιτῶν, θεώρησα ἀναγκαῖο νὰ γνωστοποιήσω πρὸς τὸ εὐσεβὲς πλήρωμα τῆς Μητροπόλεώς μας, ὅτι εὐθὺς ὡς προέκυψε τὸ ζήτημα ἀυτό, ἐξέφρασα τὴν διαφωνία μου γιὰ τὴν προτεινόμενη αὔξηση.
Ὅπως ἐπισημαίνω καὶ στὴν σύντομη ἐπιστολή μου, ἡ ἐν λόγῳ διάταξη περισσότερο δημιουργεῖ ἀφορμὲς ἐπικρίσεων καὶ σκανδαλισμοῦ, παρὰ ἐπιλύει προβλήματα. Γι᾿ αὐτὸ καὶ πιστεύω ὅτι ἔστω τὴν τελευταία στιγμή πρέπει νὰ ἀποσυρθεῖ ἀπό τὸ ὑπὸ ψήφιση νομοσχέδιο.
Η επιστολή του προς την Ιερά Σύνοδο:
Ἀριθμ. Πρωτ. 276
Ἐν Νάξῳ τῇ 11ῃ Ἰουνίου 2026
Πρὸς
Τὴν Ἱερὰν Σύνοδον
Τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Εἰς Ἀθήνας
Μακαριώτατε Ἅγιε Πρόεδρε,
Σεβασμιώτατοι Ἅγιοι Σύνεδροι,
Ἐξ ἀφορμῆς τῆς προσφάτου δημοσιοποιήσεως τῶν διατάξεων τοῦ ὑπὸ διαβούλευσιν πολυνομοσχεδίου, αἱ ὁποῖαι, μεταξὺ ἄλλων, προβλέπουν μίαν ἰδιαιτέρως ὑψηλὴν αὔξησιν τῶν μηνιαίων ἀποδοχῶν τῶν Ἀρχιερέων… οὐδεμίαν ἐνέργειαν διὰ τὴν τοιαύτην ρύθμισιν προέβη ἡ Ἱερὰ Σύνοδος, ἀλλὰ ὅτι ἀποτελεῖ μονομεῆ πρόθεσιν τῆς Πολιτείας, περὶ τῆς ὁποίας διαφωνοῦμεν ἀπολύτως.
Βιώνοντας ὀξυμένη πίεση, ἐπιθυμοῦμεν νά ἀλλαγῆ τὸ νομοσχέδιο, διότι ὁ Ἱερὸς κλῆρος μας καλεῖται νὰ ἐπιβιώνῃ μὲ πολὺ χαμηλοτέρους μισθούς.
Μακαριώτατε,
Σεβασμιώτατοι,
ἔχομεν ἤδη ἐκτεθῆ τόσον εἰς τοὺς πολεμίους τῆς Ἐκκλησίας… Ἀπαιτεῖται ἡ ἄμεσος καὶ ἀποφασιστικὴ ἀντίδρασις… διά τὸ κῦρος καί τήν ἱερότητα τῆς Ἐκκλησίας μας.
Ἐπί δέ τούτοις διατελοῦμεν μετά βαθυτάτου σεβασμοῦ,
† Ο ΠΑΡΟΝΑΞΙΑΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ
Πηγή




